A marketingesek kitűnően ismerik, és tapasztalatuk van az emberek viselkedéséről, befolyásolásáról. Ez a munkájuk. Észrevétlenül tudnak bennünket vásárlásra bírni. A többség még nem elég tudatos vásárló.

Az akciók igazi célja nem a pénztárcánk megkímélése, ezt ne is várjuk el egy befektetőtől. Az akciók még vásárlásra agitálnak. Talán nem túlzás: kényszerítenek. Ha sikerült minket becserkészni a boltba, akkor – ahogy a régi viccből ismerjük – nemcsak horgászbotot adják el nekünk, hanem yachtot is a horgászáshoz, amire amúgy semmi szükségünk nem volt. Sok olyan dologgal térünk haza, amire nem feltétlenül lett volna szükségünk.

Ez csak az egyik módszer a sok-sok közül. A lényeg mindig ugyanaz: több pénzt hagyunk ott, mint amit terveztünk.

A legtöbb ember a közlekedés költségét nem kalkulálja be a vásárlás költségeibe. Pedig az sem olcsó: autóval egy kilométer utazás több száz forint is lehet (nemcsak a benzinköltséget kell számolni).

És számolnunk kell a közvetett hatásokkal: az akciók vesztesei gyakran a magyar termelők és szolgáltatók. Ők viselik az akciók terheit: a rossz fizetési feltételeket, (a csődbe jutáshoz szükséges) kedvezőtlen árakat és hasonlókat. Márpedig ha a magyar gazdaság rosszul megy, előbb-utóbb a legtöbbünknek rosszabbul fog menni.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemjoamilliomosoknak.blog.hu/api/trackback/id/tr375164632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása