Feltétel nélküli adakozás

A gazdagsággal mint olyannal, semmi baj nincs. Szükség van gazdag, vagyonos emberekre, befektetőkre.  Olyanokra, akik igazságosak. Akik nem mások kárán szerzik vagyonukat. Néhány bejegyzésben összefoglalom hogy mit is jelent igazságos gazdagnak lenni.

Az igazságos gazdag egyik feladata, hogy vagyonából adjon a nincsteleneknek. Ha igazságosak lennének az országunk gazdag emberei, szinte alig lenne nélkülöző ember Magyarországon. Sokan vannak, akinek évi több milliárd jövedelme van. Évi egy milliárd forintból 1000 embert lehet etetni egy éven keresztül.

szegénység.jpgAz adakozás nem jótett, hanem kötelesség. Aki ugyanis gazdag nemcsak a saját erejéből lett gazdag, aki nincstelen nemcsak a saját hibájából lett nincstelen. Vagy bárki tehet arról, hogy milyen családba született? És arról, hogy milyen adottságokkal rendelkezik? Vagy hogy milyen iskolába járatták?

Minden befektető tehát maga dönt. Ne feledje azonban felelős a másik ember nyomoráért. Hagyjuk a mentegetőzést, hogy miért nem vagyunk felelősek. Ez csak saját magunk félrevezetése.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemjoamilliomosoknak.blog.hu/api/trackback/id/tr185043044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LiDéRc 2021.06.03. 14:05:58

Jóember! Most, 2021-ben, nyolc évvel a bejegyzésed óta, kb 20-21 különféle adót fizetünk. Úgy gondolom, hogy e bevételeknek a tizede hozzásegítené a hátrányos helyzetű régiókat, családokat, egyéneket ahhoz, hogy emberhez méltó életük legyen, emberhez méltó életkörülmények között éljenek.
Miért én adakozzak, mint magánember? Miért nem a döntéshelyzetben lévő mindenkori kormány osztja el a pénzeket oly módon, hogy mindenki javára váljék, hogy mindenki részesedjen abból az ezermilliárdos állami jövedelemből, amit befizetünk? Miért luxuskiadásokra költik ezeket a pénzeket? Miért nem az egészségügy, a népjólét, az oktatás, a közbiztonság, illetve a munkahelyek teremtése kerül ezekből finanszírozásra? Miért vannak évtizedek óta üresen álló gyárak, parlagon heverő szántóföldek, miért nem jutnak gazdálkodók földhöz? Honnan van jogi háttere egy teljes falu felvásárlásának? Miért nincsen alanyi jogon lakhatás? Miért visz el egy albéletnek a fenntartása majdnem egy teljes fizetést?
Ezeket a kérdéseket mindössze feltenni tudjuk mi, magánemberek. A mindenki számára kedvező választ azonban CSAK a döntéshelyzetben lévő politikusok tudják megadni

Batyuvitéz 2021.06.03. 23:12:30

@LiDéRc:
Kedves LiDéRc!
Köszönöm hogy írtál. Én nem is tudtam, hogy ez a blogom még megvan.
Ami engem illet. Én másképp gondolkozom mint te. Ami nem azt jelenti hogy helyesebb,
csak annyit, úgy is lehet látni a világot, ahogy te, és úgy is, ahogy én.
A magam részéről hálás vagyok Istennek azért, mert vannak született képességeim, szüleim taníttatak,
és a ma napig egészséges, munkaképes vagyok. Ha viszont nem így lenne, akkor viszont szükségem lenne
mások segítségére. A segítséget nyujtó ember pedig szintén kap azzal, hogy segít a rászorulókon.
Én nem gondolnám, hogy aszolidaritást bármilyen állam teljesen meg tudna oldani.
Ezt kis közösségek: család, nagycsalád, gyülekezet tudják a tagjaik számára megadni.
Hívő ember vagyok, és úgy gondolom, aki luxuskiadásokra költi azt, amit keres, netán másoktól lop, vagy megkárosítja őket,
az ilyen emberek a saját sírgödrüket ássák, és nem érdemes velük foglalkozni.
De ez az én hitem, az én világnézetem, és sokan azt hiszik, hogy amikor meghalunk, egyszerűen semmivé leszünk: kinő utánunk a fű, az emlékünk még kis ideig megmarad, aztán az is tovatűnik.
Én nem így gondolom, de az igazságot senki sem tudja biztosan.
Ha esetleg annyit megteszel, hogy megírod, hogy a csudába találtál rá erre a bejegyzésre, amiről én sem tudtam.
Üdv: Batyuvitéz
süti beállítások módosítása